onsdag 18 september 2019

2019:38:1 Coach Danne + Grym Teamie + Skivstång = Success!

Coach Danne hade en massa nya kuliga uppvärmningsövningar vi inte brukar göra. Det är bra. Uppskattar också att han berättar varför vi gör just den övningen, hur den ska hjälpa oss i passet sen. Det ger extra poäng hos min som är nån slags know-it-all-trashbin, jag samlar på kunskap på samma sätt som jag samlade på bokmärken som 7-åring... Ja ni fattar. Weird. Men rätt söt ändå. 😜

Sen var det en variant på monster-passet som Marie hade en söndag, fast i lite humanare tempo. Dock med rejält mindfuck hos mig eftersom jag fick för mig att det var 20 minuters TC, men vid 20 säger Danne att det är fem kvar. Då är det svårt att hitta ny kraft... men som alltid, om man bara håller käft och tränar istället så går det ju 😎

Jag måste vara snäll mot min axel så jag tänkte inga skivstänger i luften idag, därför bytte jag till push-press med två kettlar istället, det blir en lite annorlunda vinkel så därför går det. Provade med bara 15 kg stång i uppvärmningen och njaaaa det känns inte bra på vägen ner alltså, upp, inga problem, ner. AJ.

Idag teamade jag med grymme-starka Sandra så vi hade varsin skivstång, min vägde 20 kg. Hennes mycket mer - men det är ju det finfina med crossfit, vi gör samma fast på vår nivå! 👍

TC - oklart men 25 blev det 😇

AMRAP - team om 2 - you go I go - fri delning
20 DL
20 HPC
20 FS
20 PP
20 BS

Alltså eg. ett klassiskt skivstångskomplex men uppdelat. Vi delade femmor förutom på marken, där vi tog 10 åt gången. Vi gjorde 5 varv, och jag gjorde då alltså hälften av repsen så 50 av varje. Rätt lagom för en onsdag. Faktiskt.

Fick bra coachning av Danne i squatsen, verkligen inte min starka sida, varken fram eller bak... 😕 fast egentligen är det rörlighetsinskränkning. Gjorde mitt bästa. Gott nog.

Efteråt hängde jag med Starka-Simon, min tur att plåga hans triggerpunkter 😜 erkänner, rätt nice få ge igen lite 😳


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina