måndag 1 juni 2015

Triss i gruppträning på ett dygn - resultat: öm rumpa och brännande lår och en massa endorfiner!

Nu sitter jag här med en rumpa som är jäkligt öm och lår som bränner, vader som är så där nästan-krampiga och hur kom jag hit? I söndags var combat-instruktörerna på sin kvartalsutbildning så istället blev det Bodystep med Frida, kanske inte var det mest ultimata eftersom jag hade "leg-day" med PT-Gustaf i torsdags och körde bodystep i fredags också men what the heck - lets go for it! Och AHHH, it hurts! Lena PH var en bra signaturmelodi kan jag säga "det gör ont, det gör ont, det gör ont" #schlageryra fick vila några gånger när jag fick lite blodsmak i munnen men envis som jag är så tänkte jag INTE ge upp. Kom i mål. YES! (alltså, tittade lite i spegeln och jag tror ju liksom att jag hoppar på den där brädan men i spegeln syns inte nåt mellanrum mellan min fot och brädan, måste ju vara synvilla va? För inte kan det väl vara så att foten bara gungar?  :-D :-D #highergoals #privatlektionfrökenandersson?)

Sjukt nöjd över trippelpass-dygnet

Laddade om för att avsluta morsdagsträningen med Bodybalance, var nog egentligen liiiiite för svettig för även om jag försökte hålla igång mellan passen blev jag ändå snabbt kall, får nog komma ihåg att ta med mig en extra sportbh till nästa gång :-D Det blev tydligt under Bodybalance-passet hur olika träningen är mellan BodyCombat och BodyStep. De tidigare gångerna (när jag kört combat före) har det varit svårt att klara mag/ryggdelen av BodyBalance-passet, det var det absolut inte nu, däremot fick jag sjukt snabbt mjölksyra i lår och vader, så helt olika utmaning fast samma pass! Jag brukar vilja stretcha/köra avslappning en halvtimme efter varje pass så det passar mig bra med BodyBalance så får jag ju det på köpet #winwin #fiffigtvärre PT-Gustaf var med och körde passet som deltagare och jag VET ju att han var där för sin skull och säkert inte ägnade mig en tanke men jag kände ändå en liten extra press att göra liiiite mer än jag kanske skulle gjort annars. Märklig effekt han har den där PT-n, har liksom nästlast sig in i mitt huvud på ett väldigt bra sätt :-D

http://sebreg.deviantart.com/  (red is my edit from original)
Måndag då, iofs sol men blåsigt, kände mig osugen på promenad så jag fyllde på koffeinet och rotade fram lite mer träningskläder (alltså, det känns som om jag behöver 4 ombyten till, minst! Tvättar ju träningskläder flera gånger i vecka nu! #tvättmiljöbov #inteklimatmaxat ) har du nåt du växt ur och inte vill ha längre så skicka hitåt, byxor framförallt! Änyväj - shit va jag babblar - Grith Strength blev det idag, med the one and only PT-Gustaf som instruktör #attans #all_in #pannben #inikaklet Alltså, jag kan verkligen inte säga att det är kul, inte på nåt sätt, det gör bara ont överallt hela tiden och det känns som om det inte finns mer luft. Mina lår skakar och axlarna ber om nåd. Hela tankevkersamheten går åt till att upprätthålla basic funktioner som att stå upp och andas :-D så det är tur att det är väldigt enkla och lätta övningar ;) Hela vitsen är att det är så inibänken skönt EFTERÅT, då, yeahhhhhh! #soft Borde nog egentligen avsluta det där passet med ett glas Cava tycker jag :-D #becauseweareworthit  Körde lite avslappning efteråt till några sköna Kent-låtar.

Det har varit mycket fokus på kroppen nu och jag känner att jag lite tappat bort min mindfulness, jag behöver hitta tillbaka till lugnet också, jag ska inte köra mig själv utför det där utmattningsstupet en gång till - aldrig i livet! Så, jag ska komma ihåg att göra saker jag mår bra av och som gör mig glad som inte är träning :-) (och inte är kladdkaka heller #chocolatejunkie)

Nu är jag  hög på endorfiner och nöjd med mig själv! I morgon är det PT-dag men resten av idag är bara vila-dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina