tisdag 2 juni 2015

PT-pass # 13 - rygg och biceps - nu känner jag mig som t-rex ;) Fuck Jante - jag gjorde det förbaskat bra!

Kroppen fick vila ett dygn ungefär sedan är det bara att chocka den igen! Mina ben är fortfarande extremt matta efter trippel-utmaningen så jag är tacksam att PT-Gustaf anpassade passet idag och vi körde bara överkropp, nästan ;) först lite mage och en smidighetsövning där framsida lår faktiskt bara skrek SLUTA, jag gjorde några få ändå men muskeln kändes ungefär fem centimeter för kort. Ska prova igen senare i veckan och se om det går bättre då, annars är det dags att sträcka lårmuskeln lite tror jag. (Försökte skylla på att jag har långa ben i förhållande till mina armar men den gubben gick inte sa chifen #brännerminahalmstrån #gävlebocken).

79,7 kilo av mig 2/6 2015
Först idag gjorde jag assisted chin-ups, både med brett och smalt grepp, följt av marklyft och sedan anarmslatsdrag. Tränade underarmarna #auch.  Gjorde också enarmsrodd på bänk med 5-kiloshantel. Ytterligare ett exempel på att PT lönar sig, aldrig att jag hade hämtat den stora själv, men det gick ju! Gjorde 3.10 reps per sida, med FEM KILO! #starksomenbjörn Hårdast idag var dropset på biceps, första vikten var galet tung, körde bara 6 reps per vikt, men det räckte mer än väl. Känner mig som T-rex nu ;) Gissar att det får bli kaffe med sugrör i morgon bitti #noarms #hurtslikehell #likethepain #nopain_nogain



Rygg och armar är tokslut, vad kommer PT-Gustaf med då, jo vi ska avsluta med intervaller i Ski-ergen #youkiddingme? Det sög rejält vill jag lova och ganska direkt kändes att jag tränat rumpan rätt hårt de senaste dagarna, men som vanligt, jag dog inte, jag klarade det och jag mådde bra efteråt! #lessonlearned

Gick lite lugnt på bandet efter passet och gjorde en lång och skön avslappning/stretch.

I morgon, kanske jag vågar mig på att testa BodyAttack, sist jag körde det höll jag på att dö men självförtroendet är på topp just nu och jag får väl förnedra mig och krypa ut i värsta fall ;)  Har lunchdate med en god vän i morgon också så skönt få träningen avklarad innan dess!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Du har en trevlig blogg. Jag skulle gärna göra ett länkbyte med dig. Om du länkar till min bantningssite www.banta.diet så länkar jag tillbaka till dig. Besök min site och berätta vad du tycker!

    Banta.diet

    Kontakta mig på: support@banta.diet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mikael, jag tror inte på dieter i den bemärkelsen så jag känner inte att jag skulle kunna stå för att länka till din sajt, Lycka till i framtiden!

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina