måndag 8 juni 2015

Dagens tips: Chocka kroppen, utmana vanan och omfamna det oväntade!

Fanns ganska mycket smått och gott på passlistan idag men jag kände mig pigg #wtf #måndagspigg? så jag kände att det är lika bra att dra nytta av dagen och köra ett pass Grit Strength på förmiddagen. Ställde in mig på en tuff utmaning, och gissa vad, livet slängde mig en kurvboll för instruktören var sjuk och ersättaren är inte utbildad på Grit så vad gör Fröken Lisa då? Hon slår till med ett galet sinnesjukt och stentufft HIT-pass #blötfläck #shakenANDstirred Det hade min kropp inte väntat sig, alls, men efter 5 x 4 minuters tabata-intervaller (minns knappt vad vi gjorde men squat-hopp, armhävningar och marklyft var med i alla fall #MjölksyreutlöstMinnesförlust ) så kan man ju inte annat än vara lite självgott anti-jante nöjd med sig själv. #Idid(h)IT



Extra trevligt att träna i ring också tyckte jag, istället för bakom/framför varandra!

Som vanligt tog jag tillfället i akt att göra lite stretch- och avslappningsövningar innan jag cyklade hem i duggregnet, som faktiskt mest kändes uppiggande #crazybuttrue

4 kommentarer:

  1. Där fick du verkligen tänka om! :D Men visst är det skönt efteråt, när man verkligen kört skiten ur sig själv och kan gå och duscha med gott samvete och ta det lugnt resten av dagen? Bästa känslan!

    https://lightertimesahead.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det absolut! Har chillat resten av dagen ocn "njutit" av min onda baksida (ja hela baksidan :-D )

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina