tisdag 26 juli 2016

Styrketräning för rygg, bröst och axlar - med ett riktigt gött avslut!

Efter att maken och storebror gjort sitt pass på utomhusgymmet idag var det min tur, fast jag håller mig till Motionshuset jag, gillar järn bättre än trä liksom :-D För en gångs skull hade jag satt ihop mitt pass i förväg och jag försökte till och med ragga sällskap men det var lönlöst så det blev jag och jag själv ;-)

Dagens pass:
Assisted chins nivå 10, 3*4
Bänkpress 32,5 kg 3*6
Smal rodd t-stång 30 kg 3*6
Clean and press 2*6 20 kg höjde sedan sista set till 22 kg
Strikta militärpressar: 22 kg, 3 stycken
Back flyes 5kg 3*8
Utåtrotation gummiband 3x15
Assisted Dips från 4 till 6, 3*6

Därefter duckade jag alla som tyckte jag skulle följa med in och köra ett pass med Sprint i spinningsalen #interedofördetän och satte igång lite tabata-musik istället. Körde 8 minuter varierade övningar och sedan en minut crunches.

Jag är hyfsat nöjd med mitt pass, borde haft 6 kg hantlar till flyesen men var lite feg eftersom jag tänkte att jag inte skulle orka hålla tekniken när inte coachen var med, å andra sidan är jag sjukt stolt att jag gjorde 3 strikta militärpressar med 22 kg EFTER att jag kört 3 set frivändningar med press! Mina axlar som orsakat mig så mycket ont, bekymmer och begränsningar, nu är dom starka, friska och snygga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina