tisdag 5 juli 2016

Semesterpass #6 Familjeintervaller

Äntligen lyckades jag få med barnen på lite träning! Lillebror körde sitt eget race för han ville göra yoga #naaaaw ;-) Storebror hängde på oss och körde så gott han orkade.

Dagens insikt: jag borde ha tagit med mig proteinpulver för när nu proteinet jag kan äta (pga allergier) är begränsat så inser jag hur stor del av mina måltider som är protein!

Det finns en liten "fitness area" här, altangolv så inte betong men lite väl mycket svikt på vissa ställen #muljöochhälsahadestängtstället, men här finns också stepbrädor och mattor! Och luft ;-) Vi körde 40 sekunders intervaller med 20 sekunders vila, 4 stationer, 2 varv, 2 omgångar.

Omgång 1:
Axelpresshävning
Vandrande planka
Step hopp
4steg fram nudda tå, tillbaka

Omgång 2
Situps
Armhävningar
Krysshopp på bräda
Skridskohopp

Pjuuu. Värmen gör det tungt, och, inbillar jag mig, för lite protein gör kroppen motvillig att prestera.

Vyn kan man inte klaga på dock ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina