torsdag 29 augusti 2019

2019:35:2 Om en tung power-clean och en stenhård vägg

Teknik på Power-Clean idag med coach Eva. En av mina favoriter faktiskt, näst efter marklyft. Kan vara för att det är ett lyft jag inte suger helt på 😜

Jobba upp till en max-etta. YES tänkte jag och kände mig sjukt starkt, hade ju laddat med både banan och kaffe så här fanns det krut i tanken 😎😱

Började med några uppvärmningslyft på 35 kilo och ökade sedan till 37.5, 40, 42.5 och ..

TADAAAAA

Förtifem jävla sköna kilo! 

Nytt PB 👍💪 den var inte lätt men jag kände ändå att det var inte så nära fail att jag inte ville prova på 47.5 så det gjorde jag. Ett försök var väl i närheten av nära, fick upp den till över brösten men hade inte förmågan att få in armarna under den. För trött helt enkelt. Men sjukt nöjd ändå!

Sedan en löjligt jobb wod med TC 15 minuter

21-15-9
HPC
PushPress
Burpees
Buy out: 75 DU/150SU

Eftersom jag är svag över huvudet så får ju pushpressen bestämma vikten så det blev ynka 20 kilo, med en lite längre TC hade jag kanske kunnat orka 22.5 men då hade jag fått göra dom 3 och 3 och det tar för lång tid. Med den lätta vikten så kunde jag ju göra HPC unbroken och då blir det ju lite flåsigt 😂 och burpees och jag är ju aldrig överens om hur jobbigt det är 😳. Så, jag FÖRSÖKTE faktiskt pacea mig men när jag inleder sista setet med 4 minuter kvar på klockan, då är det bara pannbenet som jobbar... Så med 45 sekunder kvar har jag 4 burpees och 150 SU kvar... Fick lämna 50 SU ... vilket är jävligt störigt men, well. Det tog rejält lång tid och kompisar som släpade ut mig på däcket innan jag kvicknade till. FY FAN. En banan räckte inte hela vägen, det kan man säga. 😂

Som ni ser så lyckades jag sedan tom kämpa mig till ett plastigt leende för selfien.... 😏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina