torsdag 27 december 2018

52:1 Teknikpass i clean & jerk med nytt sällis!

Idag hade jag med mig Titti som gäst på passet, hon och jag tränade ihop en del förr i världen och nu hörde hon av sig och ville hänga på, så roligt!



Garry körde enligt programmeringen vilket innebär Weightlifting och Clean & Jerk. Kanske inte en höjdarövning i rehabavseende för mina axlar 😏 men va fan, yolo... eller? 😎

Själva cleans-delen i den här övningen har jag hyfsad koll på det nya nu för mig är bara att också få med svansen i det hela och klara att hålla latsen aktiverad hela vägen, när jag gör det så flyger stången upp så jag känner ganska lätt när jag gör rätt. Jerk-delen, dvs att stöta upp vikten är däremot en av mina sämre delar, jag har jättesvårt att få till bra timing så det blir mest nån slags push-press i alla fall. 😡 Ovanpå det har jag ju bekymmer med att hålla vikter över huvudet på raka armar, men idag lyckades jag nog i alla fall hyfsat dom gånger jag verkligen ansträngde mig att låsa ut.

Passet bestod av 4 delar

a) Teknikövningar med boll och stång
Extra: EOMOM for 8 minutes:  4 DL, 3 cleans, 3 push press 1 clean&jerk (25 kg)
b) Jobba mot 1a - jag cleande 40 utan bekymmer men fick inte upp den över huvudet. 35 lyckades jag med och när jag kollar tillbaka verkar mitt tidigare pushpress pers vara 33,5 så då var det ju pers idag!
c) Grace (30 clean & jerk for time), RX-vikt 43 kg jag hade 25, med tanke på axlarna modigt men det gick faktiskt bättre än väntat. Garry satte timecap på 5 minuter, jag var klar på 4,32

Ett bra pass, hur illa det gjorde för axlarna vet jag i morgon. Blir det träning i morgon blir det nog ren rehab tänker jag. Vi får se 😉

Superroligt att ha med Titti idag, jag tycker verkligen att crossfit och gjuteriet är ett extremt bra ställe att träna på, inte som andra komersiella gym utan mer som ett home away from home.

Vill du också prova? Bara hör av dig så ordnar jag kontakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina