tisdag 18 december 2018

51:1 En woddeliwodd med Kung, flåt, Coach Oskar!

Ni vet, planeter i kors och stjärnor på raken ibland blir det bara rätt! Programmeringen för denna vecka ligger inte på hemsidan så en timme innan passet så bokade jag mig i blindo, det vågade jag eftersom Kung, f'låt Coach, Oskar är både kompetent och medicinskt utbildad 💪😊 så jag tänkte att vad som än kommer så ordnar vi det.

Oh Yeah! En wod där jag kunde göra ALLA övningar, helt enkelt instruktionen. Alltså. POW Bara! 💗 Killade den, Tjoff! Och ännu bättre.. gissa... MARKLYFT.

Lycklig tjej en timme senare:


Först uppvärmning där den enda scary övningen var kålmask, axeln är faktiskt inte helt stabil men stabil nog för att våga prova lite! Sen en wod i tre delar

Alla delar hade timecap 10 minuter
A) 3 rounds 8/8 Enbensmark (med två vikter) + 8 floor press, jag hade 2 10 kg kb
B) 6x2 Marklyft med 3 broadjumps i setvilan, jag hade 60 kg.
C) 8-12 Scull crushers + 8/8 front rack lunges.

Alltså, enbensmark och utfall... klockrent, klassar wodden som rehab-ish 😜

Broadjumps (stående längdhopp typ). Tja, det var lite som bambi på hal is till att börja med. ASLÄSKIGT. Inget går automatiskt längre, jag får ju lära om varenda sak jag ska göra så jag står där och a) aktiverar latsen, b) drar in svansen och c) tänker knä utåt och hoppar... ett pyttelitet hopp, ett ynkligt litet hopp.  Men jag tänkte inte ge mig så efter en sisådär 10 ynkliga små skutt så sätter jag det faktiskt, med landning. YEAH. Och sista hoppar jag nästan 3 stycken typ 1.80 långa broadjumps. Det är fan inte illa pinkat av en halvskadad gammal tant. Så det så. 👵💥💪

Vi avslutade med 5 min amrap av 14 wallballs och 4 burpees. Pju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina