tisdag 4 oktober 2016

Styrketisdag - överkroppspass med extra allt!

Vi körde repris på förra tisdagen, jag och Linda! Men idag fick benen vila, herregud så trötta dom är från gårdagens mördar-move-it! #tackfördenfrökentidman

Sugen på en ny utmaning? Kommer en sist i inlägget!

Uppvärmning:
kasta medicinboll mot vägg + squat sedan armhävning med en hand på boll med bollrullning

2x12

  • Stående latsdrag 31,5 sved bra idag!
  • Bröstpress  med hantel 12,5 kg, sista 2 gick på ren vilja 
  • Axellyft med hantel: utsida/framsida 4 kg hantel, fokus på att göra rätt och inte belasta på fel ställe
  • Bicepscurl m rep - ååååålright, jag maskade. Jag erkänner. 22,5 kg
  • Framåtlutande Axelflyes 5 kg, dom är sköna! 
  • Smal rodd + utåtrotation med gummiband nivå 6 på rodden. Ryggen trött, lite oengagerat. 
  • Assisted dips + enbensmark körde assistnivå 12, lite för mycket stöd men jag ville ha koll på att axeln inte gjorde ont. 
  • Rygglyft på mage med viktrotation 6 varv åt varje håll. Fy Fan. Men den är nyttig! 
  • "Jorden runt" sittande rygg mot rygg med medicinboll
Och så poserade vi lite med några kettlebell, notera hur enkelt Linda håller den och jag sliter verkligen för att orka hålla upp den ;-) 


Utmaningen då? Jo, dom där Rygglyften med viktrotation får bli dagens utmaning! Ta en liten eller en stor vikt (är du jättestark prova med ett barn #skojarbara), det behöver inte vara en viktplatta utan ta en bok eller vad som helst som du har hemma som går att hålla i.  "Joooo decide" Gör 6 varv åt vardera hållet. 

Hur man gör? Så här! (Från Anna på Trend och Träning)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina