torsdag 4 augusti 2016

PT-pass #64 - "Lägg däj" men ge dig inte! ;-)

Fick några timmar att förbereda mig för ett "tungt benpass med cardio" #tackförvarningen ;-) så jag tog en havrelatte på Borgmästargården, det räknas va? :-D 

Jag har äntligen köpt ett par nya skor, ett par platta(re) skor som funkar bättre i gymmet än mina gamla "löpardojor". Jag gillar dom, men det tar nog ett tag att vänja sig vid att landa "plattfotat". Vi får se, kanske får köpa ett par till om det inte funkar och ha dessa bara i gymmet. Men alltså, dom är självlysande orange! #jaglärintekunnagömmamig

Efter några minuters gång på bandet som uppvärmning så blev det hårda pix för Marina. Vi startade i salen och där fick jag göra viktad utfallsgång, viktade squats, step up med tåhäv både framåt och sidledes, nordic hamstrings, utsida lår med mottryck,  och core-övningar. Lite lätt svettig efter det och vi var inte ens halvvägs :-D 

Ut i gymmet och jag hittar coachen brett leendes vid benpressen, jag anade att den skulle vara med idag. Mycket färgglada skivor var det på den också ;-) 210 kilo för att vara exakt (JO jag behöver räkna!). Det är ju egentligen en baggis #haha #storhetsvansinnedelux, men vi körde dropset. Dropset i benpress, also known as "rumpdödarövningen nummer 1", satan-i-gatan va tungt det var! Men jag gjorde det! 

Jag har haft träningsvärk i insida lår efter förra passet, i princip hela veckan, så lattjolajban att vi fyllde på där idag ;-) Och inte var det lätt heller ;) #hadeinteväntatmigdetheller Kommer bli ultrasnabb i bröstsim om vi fortsätter så här ;-) 

Vadpressar. Fy fan. Men JA jag behöver dom. Men AJ så ont det gör! Men jag grät inte ;-) Bara nästan :-D (btw - aj är ja baklänges, det måste ju betyda nåt eller? ) Sedan ett stentungt dropset i lårcurlmaskinen som krävde varenda millimeter pannben jag har, och lite putthjälp från coachen på några reps. Tack för att du håller mig om ryggen när jag stapplar! 

Hade faktiskt lite svårigheter att gå efter det, eller "lite" är kanske en underdrift och för kanske första gången kändes det skönt att cykla lite. Så nu har jag sagt det. Det var skönt att cykla. En gång. ;-) #dontgetyourhopeup. Fick köra 3x20 minuter tabata och sedan lite nedvarvning. Sedan kunde jag gå på benen igen. 



Stretchade lite och tog mig hem till nylagade köttbullar! #serviceivärldslass. När solen inte visar sig på himlen, då får man skapa sitt eget solsken! Och det var exakt det jag gjorde i dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina