tisdag 19 februari 2019

2019:8:2 En stark(are) tisdag på Gjuteriet!

Tänk så olika det kan vara, när passet var slut så sa jag till Mia "det här var ju riktigt roligt" - varpå hon svarade "tycker du, jag tyckte det var jäkligt tråkigt" 😜 Not an easy crowd to please för coach Isa alltså, några vill ha flås, några vill köra styrka... 😉


Programmeringen idag var alltså "Strength" och övningen för dagen var Backsquat. Inte en övning jag briljerar i direkt men va fan, jag skadade ju i alla fall inte knät... Nu lyfter vi det posititva tycker jag! 😎😘 Förresten så briljerar jag ju inte direkt i nånting, utom möjligtvis fånig dans mellan seten 👯 å andra sidan har jag kommit över den puckeln, och jag är bara lite bitter över att livet har gett mig en rörlighet i klass med en container... Nåväl. Nog ältat. Det var ju ett roligt pass ju!

A: 3 set
6/6 Split Squat
8 DB floorpress

B: Back Squat
– Jobba upp till en tung 1a

C: 3 set
10 Flyes
10 Hip thrust

Jag hade 8 kilos hantlar, ett varv med hip thrusts med 12,5 kilo, gick men tungt.

Själva knäböjen då. Jag hade ju strax över 50 kg före operationen i en session med Marie, utan den 1-2-1-coachningen är det svårt att nå dit, helt klart. Jag behöver nån som petar och pekar och bråkar med mig. Fick lite feedback av mina teamies och till slut våldade jag upp en 45a från godkänt djup.  Nån styrkelyftare blir jag aldrig men det gör inget, man kan ha kul ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina