tisdag 7 augusti 2018

32:1 En hero-wod med nygammalt sällskap!

En av mina gamla träningspolare hörde av sig och frågade om hon fick följa med mig till Gjuteriet och JAAAAAA det är klart du får! Så idag körde vi en Wod för coach Oskar och inte vilken wod som helst utan hero-wodden "DT"  (USAF SSgt Timothy P. Davis, 28, was killed on Feburary, 20 2009 supporting operations in OEF when his vehicle was struck by an IED)

Det var så himla roligt att ha dig med Linda! 😃 Som vanligt är det gott om linslusar på Gjuteriet och det är jag tacksam för, blir lite mer liv i bloggen om ni nån gång ibland får se några andra svettiga ansikten än mitt ;-) Tre glada brudar, Jag, Linda och Linda!


Coach Oskars pass idag:




Först lite uppvärmning / uppmjukning sedan körde vi ett "skivstångskomplex" i formen av EMOM 14 minuter (alltså man gör ett varv och startar varje hel minut, och gör det 14 gånger).

1. Squat clean
1. Front squat
1. Push press

I just dessa tre är jag ganska "jämnstark", jag klarar inte att squatta så mycket mer än jag pressar så med 20 kilo på stången gick det. Ska jag vara helt ärlig hade jag nog kanske kunnat lägga på nåt kilo till men i värmen dög det bra!

Sedan själva Hero-Wodden "DT" som är 5 varv FT (timecap 20 minuter)
12 Marklyft
9 Hang power clean
6 push jerk

Här får jag lite mer problem eftersom jag är vansinningt ojämn i dessa övningar, jag är ju väldigt svag ovanför huvudet och dessutom känns knät instabilt i "jerk"-en men jag började ändå med 30 kilo på stången och lyfte av 10 för push jerkarna. 30 är tungt för mig i HPC så jag fick dela dem i treor och gjorde så i 3 varv. Sista 2 tog jag av 5 kilo så jag körde 30 på marklyften, 25 på HPC och 20 på push jerken. Blir knöligt att skifta vikter såklart men för mig nödvändigt.

Idag är jag särskilt stolt över att jag börjar få kläm på squat cleans, jag klarar fortfarande inte att hålla ryggen riktigt så rak som man ska men jag VÅGAR sätta mig ner med stången och DET är fanimej ett framsteg att fira!

Som "efterrätt" fick vi en farmerswalk-burpee-variant. Utomhus. Burpee på asfalt 😨😲. Som sagt. Lite skitigare, lite hårdare, lite roligare 😉. En sträcka farmers walk. 1 burpee, Ny sträcka 2 burpee. osv. Jag nådde 7 burpees. 😃

I morgon är en ny dag och en ny wod och på torsdag tränar jag med Linda igen. Nån gång tänkte jag försöka få med mig storebror på ett rehab-pass för honom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina