torsdag 19 juli 2018

30:4 Om ett tungt, ont och jävligt roligt pass!

Veckans fjärde pass. Börjar kännas att kroppen är ovan vid den här belastningen så lite extra bit ihop och kom igen... redan i uppvärmningen faktiskt när jag febrilt letade ursäkter för att dra mig ur Garrys pass... Hittade som tur väl är ingen. 😜

Passet idag var på tema "olympiska lyft" så vi fick först teknikgenomgång på Marklyft och Cleans och sedan gjorde vi EMOM 7 reps x 5 minuter på vardera Marklyft och Hang power Clean (frivändning med start från knäna istället för golvet). Min utmaning idag var att köra HPC med 20 kilos stången. Alltså det MÅSTE bara sitta i huvudet, det är OMÖJLIGT att det är så mycket svårare med den stången med samma vikt. Jag hade 55 kilo på marklyften och fokuserade på teknik idag och sedan fick jag sänka vikten på HPC till 25.. 30 gick inte... helt sinnes 😱

Sedan teamade vi ihop oss två och två och jag var snabb och paxade roddaren i rummet 😇 eftersom vi skulle ro 2x1500 meter samtidigt som den andre gjorde wodden... Det var ett bra drag. Kristian (som roddaren heter) ror typ 3 gånger så snabbt som jag gör 😜 annars hade jag inte varit klar än 😉

Wodden
P1: 10 PC, 7 box-stepup, 5 Wallballs
P2: Ror
AMRAP till 1500 rodda meter

Sedna kort vila och
P1: 10 C&J, 7 boxjump, 5 burpees
P2: Ror
AMRAP till 1500 rodda meter

Hyfsat jobbigt. Hyfsat ont. Typ överallt. Underarmar, händer, ben, rumpa... åh maj gådd...  och jag ror för jävla dåligt alltså, nån gång ska jag bli bättre på det. 😜😏

Det är galet hur mycket en bild kan ljuga.... 😂😂😂 för så här kände jag mig inte efter passet 😝


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina