lördag 5 mars 2016

Lördag förmiddag - thaiboxning på hemmaplan! #hurjävlasvårtkandetvaradå

Idag provtränade Anna och jag på Glommens Muay Thai, deras lokal ligger bara ett stenkast hemifrån och dom har träning på lördagar så rent logistiskt är det det smarta valet ;-) Stora och luftiga lokaler och bra utrustning och idag en superbra tränare som tyvärr inte presenterade sig ;-) så jag vet inte vad han heter :-D


Först en kvarts uppvärming i ranta-runt-i-ringen-stil, jag är dock inte van att bli andfådd redan på uppvärmningen, det var ju ett tag sedan det hände så mentalt blev det ett uns jobbigt. Därefter ungefär 45 minuters slag- och sparkträning, varierat och roligt! Sist var det ca en halvtimmes fysträning i form av en cirkelträning i crossfit-stil. Lite väl svårt och tungt på sina ställen kanske ;-) kolla på högen med mattor nere i hörnet på bilden till vänster, hoppa upp på den? Eh, well, nån gång kanske jag klarar det nu blev det en halv minuts extra paus där istället ;-)  Jag hade hellre haft mer slag- och sparkträning för jag kör ju cirkelträning och fys så det räcker ändå men jag förstår vitsen med att dom har det i slutet på träningen för dom som bara tränar thaiboxning behöver ju passen vara allsidiga. 

Det blir nog ett pass här nästa vecka också ;-) I morgon lätt styrketräning och nästa vecka har jag bokat mig på mina ordinarie pass, jag inser efter idag att jag kommer att fullkomligt dö på MoveIT :-/  
Nu ska jag ha lördagsmys resten av dagen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina