torsdag 15 oktober 2015

Ligament/ledbandsskada i axeln så tillbaka till rehabträning igen! #interoligtalls

Axeln har bråkat lite den senaste tiden, inte på gamla stället (rotatorcuffen) utan mer på baksidan och även känt mig stel i musklerna upp i nacken och ner i skulderbladet. Har ju kört rätt hårt så jag har hoppats att det skulle gå över av sig själv om jag tog det lite lugnt men det gjorde det nu inte så därför bokade jag tid hos min egen trollkarl, Dennis Osteopat. Överlag är kroppen i bra balans men den där axeln alltså #gahhhh, har tydligen sträckt ett ligament (och nu borde jag kommit ihåg allt han sa men det gör jag inte, supraspinatus nämdes i alla fall :-D  ) och jo, jag vet ju när det började och också vad jag gjorde då... när man har precis hur kul som helst då känner man kanske inte alltid kroppens begränsningar... #intefiffigt. Ännywäj - bara att hugga i och starta rehabträning igen #villinte #hurtigareänjagkännermig, ingen skuggboxning tillåten (alltså ingen combat) och inga snabba explosiva rörelser och inga tunga vikter. #bajsrentutsagt. Kylspray efter träning var också Dennis rekommendation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina