torsdag 16 juni 2016

Mission completed #100passinnanmidsommar - Thaiboxning it is!

En liten målgång idag, jag behöver ha lite korta mål här och var förutom mina vanliga och hoppar gärna på nån utmaning jag känner är rimlig. Jag hade väl inte direkt funderat på den där "100 pass innan midsommar"-grejen men när jag för några veckor sedan insåg att jag hade den helt klart inom räckhåll så tänkte jag att va sjutton, jag kör! Och idag körde jag pass nummer 100! #hejjamigjagärbäst

 
Trötta och lyckliga brudar!

Det blev ett thaiboxningspass :-D #ärnågonförvånadsåräckupphanden. När jag insåg att Niklas var coach idag så tänkte jag "oh no, nu får jag ont igen" - och jo, det stämde fast det var inte hans fel :-/ trampade snett och stukade foten. #tjohoo #inteallssåjävlaroligt så här sitter jag med en ispåse och en linda runt foten.Men en sån liten sak hindrar såklart inte en fighter från att slutföra passet så det gjorde jag först ;-)

Roligt och lite annorlunda pass idag! Först fick vi köra lite koordinationsträning medelst skuggboxning, typ höger kick, vänster slag, vänster kick höger slag, en kakbit för en gammal combaträv som mig men säkert en utmaning för de som inte är vana vid den sortens rörelser. Kul att få briljera lite ;-) Vi fick också öva på att stå i "fel" stands, inte heller det ett problem för mig, jag har ju snarare haft det omvända problemet att klara av att INTE växla.

Sedan fick vi köra knä mot stora mitsar och det var 3 tunga minuter eftersom mitshållaren skulle kämpa emot!

Sedan superkul brottningsövning där vi skulle försöka få runt varandra, kändes lite som om vi var med i gladiatorerna och var på "plattan" #haha #inteallsverklighetsförankrad,

Vi körde också spark mot mits med fokus på explosivitet och kraft och några andra kick-övningar innan vi fick en femminuters fysavslutning.

Minus den stukade foten en riktigt bra träning!


Tur vi har sådana här i frysen

Innan passet var jag så här fräsch :-D 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina